Přechod okolo Valle dei Molini/Mühlwalder Tal

Prvního srpna jsme vyrazili na přechod Italské částí Zillertalských alp, jde se okolo města Selva dei Molini/Mühlwald (italský vs. rakouský název), případně okolo údolí Valle dei Molini/Mühlwalder Tal. Trek zabere 4 až 5 denní, záleží jen na vás a vámi zvolené vzdálenosti. Jde jít na spoustu vrcholů případně z hřebenu utéct dřív do údolí. Po cestě jsou tři horské chaty, tak že jde jít i bez stanu.

Nám přechod tentokrát zabral 5 dní, plus večerní výstup po příjezdu. Hlavní výhoda je, že první tři dny jsme prakticky nikoho nepotkali, až v poslední části se začali objevovat turisté.

Poslední šestý den jsme si udělali jednodenní okruh v Dolomitech na Tre Cime, které jsou téměř po cestě.

PS: vhodné i s většími dětmi a pejsky

Kudy jsme šli:

• celý okruh mapy.cz, vhodná místa na spaní mapy.cz
  • 1. den – mapy.cz – přijeli jsme z ČR, zaparkovali u odpočinkového parku a vyrazili ukrojit prvních 600 výškových metrů. Spí se na nepoužívané cestě, místo pro spoustu stanů a začátkem srpna i borůvek. Voda je z potoku Rot-Bach na druhou stranu po cestě.
  • 2. den – mapy.cz – výstup do sedla ještě chvíli zabere, pak sestup a výstup k chatě Tiefrastenhütte. Pivo, Radler nebo Hefeweizen cola k tomu polívka a jde se na vrchol Monte Gruppo 2809 m n.m. Batohy necháváme na odbočce. Po návratu rychle do sedla a pak sutí k jezeru. Kde rozděláváme stany. Voda je kousek v potoce.
  • 3. den – mapy.cz – třetí den se jde krásným úbočím až do dalšího údolí, kousek se do něj sleze a pak už přes salaš, kde je občas možnost se občerstvit až k jezeru. Voda v potoce kousek pod jezerem.
  • 4. den – mapy.cz – výstup k nově postavené chatě Edelrauthütte, pak úbočím po cestě jedna. Normálně se dá tento den stihnout až k Tristensee. Nicméně my měli půlku dne slejvák a pak chumelenici. Ale místo na spaní doporučuji, krásně kryto před větrem a ledovcová voda všude v okolních potocích.
  • 5. den – mapy.cz – severním hřebenem až opět nad obec Selva dei Molini, kde máme auto. Spíme v sedle Mühlwalder Jöchl, je tam závětrné místo tak pro tři stany. Jinak při hezkém počasí  a bezvětří stanů neomezeně. Prameny vody jsou kousek pod sedlem na jižní straně (cca 100m, neznačené v mapách).
  • 6. den – mapy.cz – sestup k autu, značka ze začátku občas není, tak se jde alternativními cestami, ale jde to najít v pohodě
  • 7. den – mapy.cz – jednodenní výlet v Dolomitech na Tre Cime z Fischleintalboden